Wil jij een webshop / e-commerce starten?

Datum: 5 jan, 2023
Categorie: Nieuws
Boekhouder met exact online

Wil jij een webshop / e-commerce starten?

Wil jij een webshop starten? Of heb je er al een?

Dan wil je ook weten wat er allemaal bij komt kijken en of je niets bent vergeten. Voor het starten van een webshop heb je in eerste instantie nodig: een domeinnaam, webhosting en de producten en/of diensten die je daar gaat presenteren.
Maar wil je ook slagen met je webshop, dan heb je ook klanten nodig. De eerste indruk van je website zijn voor je potentiële klanten blijvend. Het is daarom enorm belangrijk om een goede eerste indruk te geven aan je klanten door een goed ogende website aan te bieden. Klik hier voor een passende logo/ huisstijl voor een betaalbaar bedrag vanaf €110,-.

Heeft de klant interesse in je product of diensten?

Dan moet het duidelijk zijn voor je klant hoe zij/hij dit kan aanschaffen en betalen.

Daarbij moet jij als ondernemer rekening houden met de privacy beleid en waarborgen dat de gegevens van klanten goed beschermd worden. Klanten willen namelijk niet winkelen bij onbetrouwbare webwinkels.

Het is van belang om de klanten diverse mogelijkheden aan te bieden voor het afrekenen bij je webshop.

Denk daarbij aan:

  • vooraf betalen met iDeal
  • betalen met een factuur
  • achteraf betalen met een acceptgiro
  • vooraf betalen met creditcard
  • betalen via Paypall
Webshop laten maken

Voor het bouwen van een webshop is het goed om gebruik te maken van een webshop software. Ortaq kan diverse webshop software tevens koppelen aan je administratiepakket, zodat je automatisch je (credit)verkoopfacturen op kan sturen naar je administratie. Daarnaast werken we met een 100% digitale administratie pakket waar u 24/7 inzicht in uw administratie heeft.

Administratie webshop

Administratie van een webshop is een cruciale onderdeel van de bedrijfsvoering en loopt door alle activiteiten heen.
Het bijhouden van de administratie kost veel tijd en vereist de nodige kennis om het goed uit te voeren. Het is aan te raden om bij de start van je webshop de nodige kennis op te doen, dan wel er bij te betrekken. Zo gelden er vanaf 1 juli 2021 nieuwe regels omtrent e-commerce. Deze regels zijn voor jou van toepassing wanneer je met je webshop/e-commerce bedrijf een jaaromzet van €10.000 of meer verkoopt aan consumenten in andere EU landen. Dan dien je namelijk rekening te houden met andere BTW tarieven.

Per 1 julis is ook de mini One Stop Shop-regeling (MOSS-regeling) vervallen. De One Stop Shop is in plaats daar voor gekomen. Als leverancier van e-commerce diensten dien je je aangifte in dit nieuwe systeem uit te voeren.

Daarnaast dien je je voorraad goed bij te houden en moet je webshop actuele informatie bevatten, zodat je potentiële klanten goed geïnformeerd zijn over de voorraad van je producten.

Ortaq heeft kennis en ervaring met zowel het opzetten van een webshop als het uitvoeren van de administratie.

Zo kun je je webshop en je administratie onder één dak brengen en heb je één aanspreekpunt zodat jij je volledig kan richten op je klanten.

Ons blog

Kennis en advies

Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en ervaringen.

Prognose ondernemersinkomen nodig?

Prognose ondernemersinkomen: De sleutel tot jouw nieuwe woningAls ondernemer of zzp’er sta je vaak voor unieke...

Zzp’en naast loondienst

Zzp'en naast loondienst: Hoe start je succesvol als parttime ondernemer? Veel mensen dromen ervan om naast hun baan...

Wat is de WBSO?

Alles wat je moet weten over de WBSO Beschikking in 2024 Als ondernemer die zich bezighoudt met onderzoek en...

Wat is een voorlopige aanslag?

Voorlopige Aanslag: Inzicht en zekerheid voor ondernemers Bij Ortaq begrijpen we dat je als ondernemer vooral bezig...

Wat is een creditfactuur / creditnota?

Een factuur crediteren: Wat is het en wanneer doe je dit? Een creditfactuur, ook wel creditnota genoemd, is een...

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Blijf op de hoogte van alle recente ontwikkelingen in de financiële en fiscale wereld.

Ervaringen van onze klanten

ortaq icon trustoo

“Uitstekende communicatie, goede begrijpbare uitleg…”

⭐⭐⭐⭐⭐

ortaq icon trustoo

“Zeer ervaren en deskundig…”

⭐⭐⭐⭐⭐

ortaq icon trustoo

“Snel, direct en fijn contact, Ortaq heeft mij enorm geholpen…”

⭐⭐⭐⭐⭐

Lees hier meer blogs

Prognose ondernemersinkomen nodig?

Prognose ondernemersinkomen: De sleutel tot jouw nieuwe woningAls ondernemer of zzp’er sta je vaak voor unieke uitdagingen, vooral als het gaat om financiële zaken. Een van de belangrijkste documenten die je misschien nodig hebt bij het aanvragen van een huur- of...

Zzp’en naast loondienst

Zzp'en naast loondienst: Hoe start je succesvol als parttime ondernemer? Veel mensen dromen ervan om naast hun baan als zzp’er aan de slag te gaan. Het biedt je de vrijheid om van je passie een bedrijf te maken, zonder de zekerheid van je vaste inkomen op te geven....

Wat is de WBSO?

Alles wat je moet weten over de WBSO Beschikking in 2024 Als ondernemer die zich bezighoudt met onderzoek en ontwikkeling (R&D) in Nederland, ben je waarschijnlijk bekend met de Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk (WBSO). Deze subsidie is er om innovatie...

Wat is een voorlopige aanslag?

Voorlopige Aanslag: Inzicht en zekerheid voor ondernemers Bij Ortaq begrijpen we dat je als ondernemer vooral bezig wilt zijn met de groei van je bedrijf. De voorlopige aanslag is een handig hulpmiddel dat helpt om je financiën gedurende het jaar in balans te houden....

Wat is een creditfactuur / creditnota?

Een factuur crediteren: Wat is het en wanneer doe je dit? Een creditfactuur, ook wel creditnota genoemd, is een essentieel document binnen de boekhouding. Het wordt gebruikt om fouten in eerdere facturen te corrigeren of om terugbetalingen te verwerken bij...

Hoe kunnen we je helpen?

Telefoon

Bel ons ma t/m vr van 08:30 tot 17:00 op 070 783 00 88.

E-mail

E-mail ons 24/7 op contact@ortaq.nl. We reageren zo snel mogelijk.

WhatsApp

Wij beantwoorden je vragen van ma t/m vr van 08:30 tot 17:00.

Pin It on Pinterest