Wil jij een webshop / e-commerce starten?
Wil jij een webshop starten? Of heb je er al een?
Dan wil je ook weten wat er allemaal bij komt kijken en of je niets bent vergeten. Voor het starten van een webshop heb je in eerste instantie nodig: een domeinnaam, webhosting en de producten en/of diensten die je daar gaat presenteren.
Maar wil je ook slagen met je webshop, dan heb je ook klanten nodig. De eerste indruk van je website zijn voor je potentiële klanten blijvend. Het is daarom enorm belangrijk om een goede eerste indruk te geven aan je klanten door een goed ogende website aan te bieden. Klik hier voor een passende logo/ huisstijl voor een betaalbaar bedrag vanaf €110,-.
Heeft de klant interesse in je product of diensten?
Dan moet het duidelijk zijn voor je klant hoe zij/hij dit kan aanschaffen en betalen.
Daarbij moet jij als ondernemer rekening houden met de privacy beleid en waarborgen dat de gegevens van klanten goed beschermd worden. Klanten willen namelijk niet winkelen bij onbetrouwbare webwinkels.
Het is van belang om de klanten diverse mogelijkheden aan te bieden voor het afrekenen bij je webshop.
Denk daarbij aan:
- vooraf betalen met iDeal
- betalen met een factuur
- achteraf betalen met een acceptgiro
- vooraf betalen met creditcard
- betalen via Paypall
Voor het bouwen van een webshop is het goed om gebruik te maken van een webshop software. Ortaq kan diverse webshop software tevens koppelen aan je administratiepakket, zodat je automatisch je (credit)verkoopfacturen op kan sturen naar je administratie. Daarnaast werken we met een 100% digitale administratie pakket waar u 24/7 inzicht in uw administratie heeft.
Administratie webshop
Administratie van een webshop is een cruciale onderdeel van de bedrijfsvoering en loopt door alle activiteiten heen.
Het bijhouden van de administratie kost veel tijd en vereist de nodige kennis om het goed uit te voeren. Het is aan te raden om bij de start van je webshop de nodige kennis op te doen, dan wel er bij te betrekken. Zo gelden er vanaf 1 juli 2021 nieuwe regels omtrent e-commerce. Deze regels zijn voor jou van toepassing wanneer je met je webshop/e-commerce bedrijf een jaaromzet van €10.000 of meer verkoopt aan consumenten in andere EU landen. Dan dien je namelijk rekening te houden met andere BTW tarieven.
Per 1 julis is ook de mini One Stop Shop-regeling (MOSS-regeling) vervallen. De One Stop Shop is in plaats daar voor gekomen. Als leverancier van e-commerce diensten dien je je aangifte in dit nieuwe systeem uit te voeren.
Daarnaast dien je je voorraad goed bij te houden en moet je webshop actuele informatie bevatten, zodat je potentiële klanten goed geïnformeerd zijn over de voorraad van je producten.
Ortaq heeft kennis en ervaring met zowel het opzetten van een webshop als het uitvoeren van de administratie.
Zo kun je je webshop en je administratie onder één dak brengen en heb je één aanspreekpunt zodat jij je volledig kan richten op je klanten.