We staan voor je klaar!
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen💡
Kan ik zelf mijn boekhouding doen?
Er bestaan online boekhoudprogramma’s die verklaren dat je je administratie helemaal zelf kunt doen. Helaas houden zij geen rekening met de wet- en regelgeving waar je je als ondernemer aan moet houden.
Wat is inbegrepen in mijn abonnement?
Bij de tarieven pagina staan de tarieven met de bijbehorende mutaties beschreven. In de abonnementen zijn al deze werkzaamheden tegen een vast bedrag.
Wat is niet inbegrepen in mijn abonnement?
In de abonnementen zijn extra werkzaamheden niet inbegrepen, zoals: Opstellen van arbeidsovereenkomsten, implementatie van software, debiteurenbeheer, (accountants)verklaring en advieswerkzaamheden t.b.v. specifieke vragen zoals, financiering, medewerkers werven, overnameadvies etc. Mocht u gebruik willen maken van deze diensten, zullen wij vooraf een offerte uitbrengen, voordat wij extra kosten in rekening brengen. Zo kunt u zelf kiezen of u gebruik wilt maken van deze dienst(en) en krijgt u geen verassing achteraf.
Hoe lang zit ik vast aan het abonnement?
Wij houden het graag eenvoudig. Onze administratie pakketten hebben een vaste contractduur van één jaar en zijn daarna maandelijks opzegbaar. Onze hosting / domeinnaam producten hebben een contractduur van één jaar. Wij verlengen steeds met één jaar. Je krijgt hiervan tijdig een bericht.
Wat is een mutatie?
Een mutatie is een verwerkte verkoop-/inkoopfactuur en bankregel.
Wat gebeurt er als het aantal mutaties overschreden zijn?
Er geldt een overschrijdingspercentage van 5%. Tot een overschrijding van 5% hanteren wij geen extra kosten. Vervolgens zullen wij het pakket met 50 mutaties ophogen tegen een meerprijs van € 20 per maand voor elke 50 mutaties dat wordt bijgekocht. Dit wordt met terugwerkende kracht verwerkt. Uiteraard zullen we dit vooraf schriftelijk melden.
Kan ik ook klant worden met een B.V.?
Hoe is de bereikbaarheid?
Kan ik halverwege het jaar overstappen naar Ortaq?
Ja, het is mogelijk om halverwege het jaar over te stappen naar Ortaq. Wij factureren voor de maanden die wij in de administratie voor jou verwerkt hebben. Overstappen van boekhouder of administratiekantoor.
Is overstappen moeilijk?
Nee! Als je gebruik maakt van onze overstapservice merk jij hier zo min mogelijk van. En het is kosteloos.
Stappenplan
Stap 1: Vul het opzegformulier in
Stap 2: Kies je abonnementsvorm Starters, Eenmanszaak, BV / VOF of Alles-in-1
Stap 3: Jij ontvangt een opzegbrief per e-mail, deze kan je ondertekenen en naar ons retourneren
Stap 4: Wij zorgen voor een geruisloze overdracht van je administratie naar Ortaq
Hoe start je een BV op?
Een bv oprichten is niet hetzelfde als langs de KVK gaan om een eenmanszaak in te schrijven. Ortaq zorgt voor de oprichting van jouw besloten vennootschap op een snelle en voordelige manier. Lees verder.
Hoe kan ik mijn administratie aanleveren?
Op welke locatie werken jullie?
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via 070 783 00 88
Hoe kunnen we je helpen? 🙌
Telefoon
Bel ons ma t/m vr van 08:30 tot 17:00 op 070 783 00 88.
E-mail ons 24/7 op contact@ortaq.nl. We reageren zo snel mogelijk.
Wij beantwoorden je vragen van ma t/m vr van 08:30 tot 17:00.